3 Aralık 2010 Cuma

Maya ülkesine doğru...


Pek çoğunuz yola çıktığımı biliyorsunuz. Ama tesadüfen blog’uma rastlamış olanlar için, sanırım bir özet yapmam gerekiyor: Bir yetimhanede gönüllü çalışmak üzere Guatemala’ya gitmeye karar verdim ve bunun için bir ay önce işimden ayrıldım. Gönüllü çalışma kararını almam ve bu uğurda harekete geçmem uzun bir süre, toparlanmam ise bir ayımı aldı. Aşılarımı oldum, ilaçlarımı aldım; kitabımı, defterimi, eşyalarımı toparladım. Evde kapıyı bacayı iyice örttüm; ben yokken su basmaması ya da yangın çıkmaması için hatırlayabildiğim duaları sırayla okudum.  Yıllar önce hosteslik yaparken, uçak havalanmadan, önce kokpiti, sonra kabini ve daha sonra da troleyleri okuyan sevgili kabin amirim Gül hanımı tebessümle yadettim.
Her şey planladığım gibi gider, bir aksaklık olmaz ise Guatemala maceram, dört aya yakın sürecek. Ülkenin ortasında, başkent Guate’ye arabayla yarım saat mesafede bulunan, Antigua isimli bir kentte kalacağım. Oradaki projeyi organize eden örgüt Maximo Nivel’in çalışanları beni karşılayıp, kalacağım süre boyunca beni ağırlayacak olan ailenin yanına götürecekler. Kısa bir oryantasyon eğitiminden sonra yetimhanedeki çalışma hayatım başlayacak. Ben de buradan sizleri haberdar edeceğim!
Oradakilerle yazışmalarımdan anladığım kadarıyla Guatemala’da gönüllü çalışmaya giden yegane Türk benim. Bir Türk kızının Beliz ismini taşıması da onları epey eğlendirdi anlaşılan...  Malum, Guatemala’nın kuzeydoğu komşusu Belize isimli bir ülke. İsmimle Mayaları şimdiden neşelendirmeye başladım; bakalım kırık İspanyolcam onları nasıl etkileyecek?...

7 yorum:

  1. deneme 1-2 sesim geliyor mu?

    YanıtlaSil
  2. Hişşşştt aloooo hoşgelmisin der canım Mayalar sana!!! Biliyorum ki hissediyorum çok iyi olacaksın sen orada. Takipteyim tatlım şansın bol yolun açık olsun. Kucakladım.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Beliz,

    Çok güzel anlatmışsın düşündüklerini ve hissettiklerini. Umarım herşey dilediğin gibi olur.
    Bu arada ben İzmir'den Neslihan'ın arkadaşlarından Gül :)
    Bugün Neslihan'dan böyle bir yola çıktığını öğrendim. Hemen heyecanla Neslihan'ı aradım, nasıl gitmiş, hangi örgüt aracılığı ile gitmiş, detayları öğrenmem lazım diye. Çünkü geçen kıştan bu yana UNV aracılığı ile bir gönüllü programına katılmak için çabalıyorum ama bir türlü olmadı. Başka arkadaşlarımdan da, UNV dışında bu tür gönüllü programlarını organize eden sivil toplum kuruluşlarının hepsinin güvenilir olmadığını, gönüllüyü gönderdikleri yerlerde hiç ilgilenmediklerini vb duyunca referans alabileceğim kimse de olmadığı için UNV'ye bel bağladım ve hala kaldığım yerde kalıyorum malesef!
    İşte UNV dışında başka bir programı kullanan seni duyunca bu nedenle heyecanlandım. Nasıl başvurdun, ne kadar sürdü sonuçlanması, nereye gideceğine sen mi karar verdin, onlar nereye gönderirlerse oraya mı gidiyorsun gibi sorularım olacak. Eğer zaman bulabilirsen ve beni birazcık bilgilendirirsen çok mutlu olurum. mail adresim: gulpiskin@yahoo.com

    Bol şans ve mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. Belizcim gittiğinden haberim vardı ama blogunu şimdi keşfettim. Nasıl imrendim...anlatamam. Keyfin ve şansın bol olsun.
    Aliye

    YanıtlaSil
  5. Ve "la chica en ankara" evine döndü, ceketini çıkardı. Beliz'ini okumaya başladı

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. la chica buena suerte...

    YanıtlaSil