7 Aralık 2010 Salı

Unutma ki kaybettiklerimiz bizden daha mutlu



Buraya vardığımın ikinci günü Şenay halamın vefat haberini aldım. Ben yola çıkmadan önce ağırlaşmıştı, ama bu kadar çabuk olacağını beklemiyordum. Haberi aldığımdan bu yana kendimde değilim; birkaç gün daha beklemiş olsaydım cenazesine katılabilecektim. Hayat böyle bir şey işte, bir gün hayallerini gerçekleştirmeye ne kadar yaklaştığını düşünüp coşkudan deliriyorsun, ertesi gün ölürken sevdiklerinin yanında olamamanın verdiği üzüntü ve suçluluk hissiyle için yanıyor.
Daha dün neşeyle buradaki ilk günlerimi anlatan yazıyı yazıyordum... Tabi vefat haberini alınca sonu gelmedi... Ev sahibim Mari, kocası Leo ve evde kalan diğer gönüllülere halimi belli etmemeye çalıştım. Odamdan çıkmak istemedim. Mari yemeğe çağırmak için odamın kapısını vurdu, şişmiş gözlerimi görünce bir terslik olduğunu anladı. Gurbet hissi böyle birşeymiş demek ki diye düşündüm. Ne oldu dedi, anlattım. Yanıma sokulup sarıldı, yanaklarımdan öptü. “Biz senin burada aileniz, acını paylaşıyoruz, çok üzüldük” dedi. Mari öylesine sıcak ve samimi bir kadın ki... Sürekli gülüyor, kahkahalar atıyor. Sabah bizleri müzikle uyandırıp sanki annemiz gibi öperek evden uğurluyor. 
Benimle konuşurken de her zamanki gibi güleryüzlüydü:  “Tamam çok üzüldün ama artık sakinleş ve gül kızım. Unutma ki kaybettiklerimiz artık Tanrı’yla birlikteler. Bizden daha mutlu ve daha iyiler. Geride kalanlara moral vermek için gül... Leo da çok hasta ve her an ölümünü bekliyoruz. Kızım ve oğlumun morallerini yüksek tutmak için ben hep dik duruyorum.” O an sesim kesildi, toparlandım.
Evden çıkıp yakındaki La Merced kilisesine gittim. Halam için bir mum yakıp dua ettim. Döndüğümde beni Leo karşıladı, “Mari’den haberi aldım, üzgünüm” dedi. Elinde mavi taşlarla süslü, ucunda bir haç ve Meryem Ana resmi olan bir bilezik vardı, bana uzattı.        

11 yorum:

  1. Belizcim,
    Başınız sağolsun. Dün gece ben de Kerim'in mesajından öğrendim. Arayamadım onu da... Allah rahmet eylesin, sizlere de güç versin.
    Ben ölümün yeni başlangıç olduğuna inanlarındanım. Dolayısıyla acı çekmeden, fazla kimseye muhtaç kalmadan olan ölümler en güzeli. Umarım halanın da son günleri iyi geçmiştir. Şayet ruh bir enerji ise, fiziken yanında olmak inan çok değiştirmeyecektir. Kalben ve beynen zaten yanındasındır!
    İçini rahat tut.....
    sevgiler
    nesli

    YanıtlaSil
  2. "Ölmek değildir ömrümüzün en feci işi;
    Müşkil budur ki, ölmeden evvel ölür kişi" - Yahya Kemal

    Eğer yaşamaya değer bir hayat geçirdiyse ne mutlu ona. Başın sağolsun.

    YanıtlaSil
  3. canım , başiniz sağolsun kalanlara bol sabir...

    hayat işte böyle tuhaf, o yüzden odandaki posterde yazdığı gibi disfruta de cada dia!

    YanıtlaSil
  4. CAnım, yolu ışık olsun. Sen kendine iyi bak iyi ol. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Belizcğm,başınız sağolsun.Kendine çok iyi bak.Öperim.

    YanıtlaSil
  6. Belizim başın sağolsun...

    YanıtlaSil
  7. " Öyle bir ömür sür ki; mevtin sana hande olsun, halka matem..."

    Başınız saolsun ,sabır dliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Belizcim başınız sağolsun, Allah rahmet eylesin, nur içinde yatsın.
    XO

    YanıtlaSil
  9. Nur içinde yatsın, başınız sağolsun Beliz'cim.

    YanıtlaSil
  10. Başın sağolsun arkadaşım. Başlangıçlar ve bitişler hep böyle eş zamanlı oluyor ne yazık ki. Dalgacı hayat

    YanıtlaSil